Oxhälja

Under lördag och söndag var jag på marknad för att sälja mina egentillverkade smycken. Ohälja i Filipstad är en marknad där det säljs både krimskrams o vettiga grejer. Plus massor av mat - langos, grillade majskolvar o karréskivor, korv m.m. Och de obligatoriska marknadskaramellerna förstås!

Det är svårt för oss konsthantverkare att konkurrera prismässigt med sånt som är fabrikstillverkat i massupplaga, men både jag och min kollega sålde ändå en del av både glas- och silversmycken. Vi har också fått berätta om hur man arbetar med silverlera, bronslera och glasfusing - nyheter för de flesta av besökarna.

Förhoppningsvis återkommer några av de som var intresserade nog för att ta visitkort. Det brukar faktiskt ge åtminstone någon mer kund eller nyttig kontakt i efterhand.

Efter lite av en vilodag igår, fortsätter nu omorganisationen av min butik här hemma. Det är mycket flyttande hit och dit på grejer, eftersom själva butiksytan är så mycket mindre. Det krävs mycket bättre planering för att det ska fungera.

Kommentarer
Postat av: Marit Backända

Kul med marknader.....fast jag har samma erfarenheter som du av marknader som inte är rena hantverks- eller designmarknader. Här kring Umeå, som jag bor i, finns tyvärr inte så många av det slaget.Jag borde nog flytta söderut........

2009-09-21 @ 13:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0