Smycken att fylla med resin kommer snart!

Fick hem krokarna jag beställt härom dagen. Ni vet, såna där sortimentkrokar som man kan sätta fast i ett galler och som man har att hänga varor på. De blir som en pinne som sticker ut, med en liten böj längdst ut så att grejerna inte trillar ned.
Jag visste ju egentligen inte om dom skulle passa till det "skogaller" jag satt upp på väggen, men de var rätt billiga, så jag beställde dem ändå.

De passar perfekt! Jag fick bara med en påse med de kortare krokarna, tyvärr. De har jag tänkt ska sitta närmast dörren, där de längre inte får plats eftersom de sticker ut för mycket och blir i vägen. Så nu gäller det bara att paketera och få upp alla småvaror som ska hänga där.


Och så väntar jag på leverans från Kina - mixade hängen i Tibetsilver som jag kommer att kunna sälja jättebilligt! Flera olika smyckedelar som man kan fylla med epoxy-resin och minnes-saker kommer också. Jag har redan nett gäng som vill vara med på kurs och lära sej hur man gör såna "minnes-smycken"! Det jag beställt är ett par olika sorters ringar, ett hänge och en "connector" med platta. Den senare har hål i båda ändar, och fungerar både som örhänge, berlock, och länk i armband.
Resinkursen kommer att bli jättekul tror jag.
Här nedan ser ni ett exempel på ett sånt smycke. Basen är ett silverpläterat hänge. Det har jag sedan fyllt med UV-härdande epoxy, eller resin som det kallas, och med en gammal text och en förgätmigej. Jag har fyllt på i omgångar, och härdat mellan varven. I sista lagret har jag lagt några små kulor av silver.


Kommentarer
Postat av: Pia

Hej Anneli...vilken kick jag fått av den här kursen..såå inspirad att jag inte kan sova....hjärnan full av ideér..:)..får se i morn om hjärnan har hämtat sej tills vi fortsätter kursen..ha de..

¨Pia

2009-11-08 @ 00:24:29
URL: http://pia-vardagsrummet.blogspot.com
Postat av: Gunilla Carlson

Tack för en trevlig smyckehelg. Jag hoppas att vi ses nån mer gång.

Ha det så bra. Jag skickar pengar till dig.

Kran

Gunilla i Arvika

2009-11-08 @ 19:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0