Vem är Ateljé KARL?

Mitt fullständiga namn är Kirsti Anneli Raninen Lundberg, och intitalerna har fått bilda namnet på mitt företag.
Jag har alltid haft en stor passion för att uttrycka mej i bild och form på olika sätt, och har sedan några år tillbaka fastnat för fotografi och smyckeskonst.

FOTO:
Jag arbetar gärna med traditionellt svartvitt foto, och har haft utställningar både i Sverige och utomlands, bl.a. på en Fondación (ett kulturhus) i Rota i Spanien, där jag nu finns representerad med en av mina bilder. Jag vann 2005 års Mästartitel i Svartvitt foto i tidningen FOTO. Numera jobbar jag också digitalt, men mitt hjärta slår fortfarande varmast för det analoga svartvita. Jag säljer mina konstfotografier på utställningar och från mitt hem, och fotograferar bröllop, student och porträtt.

SMYCKEN:
en gång i tiden lärde jag mej silversmide på Stenebyskolan i Dals Långed. Jag designade och tillverkade bl.a. min egen brudkrona, och tillverkade ett par bägare i silver.
Numera jobbar jag mest med silverlera, som ger mej möjlighet att skulptera smycken direkt i metall!
Glas är också ett spännande material att jobba med för tillverkning av smycken, och går dessutom att kombinera med silverlera till fantastiska skapelser i färg och form!

WEBBSHOPEN: hos www.ateljekarl.se hittar du en del av mina smycken. Du kan också beställa ditt Önskesmycke som jag designar helt utifrån dina önskemål! Du som vill göra egna smycken hittar material och verktyg för tillverkningen i webbshopen.

KURSER OCH SMYCKEPARTYN: Bor du inom ca 10 mil från Slottsbron (söder om Karlstad) kan jag komma till dej och hålla en workshop eller ett smyckeparty för dej o dina vänner, eller så kan du gå en kurs i Karlstad, Säffle eller Arvika där jag bl.a. samarbetar med Medborgarskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0